Bài tập Tiếng Anh 10 - Unit 1: Family Life

Bài tập Tiếng Anh 10  - Unit 1: Family Life

UNIT 1: FAMILY LIFE

A. PHONETICS

1. Put these words into the correct column. Then pronoun the words exactly.

 trace trendy bright break

 tree brick train crimp

 broom crime treat crown

 crack brain cream

/tr/ /br/ /kr/

II. VOCABULARY

1. Look at the picture and write the correct phrase under each picture. (There are 4 unnecessary phrases)

prepare lunch take out rubbish clean the floor cook

wash dish do the heavy things fold clothes do the gardening

make the bed mown the lawn do the laundry shop for groceries

 

docx 9 trang ngocvu90 26602
Bạn đang xem tài liệu "Bài tập Tiếng Anh 10 - Unit 1: Family Life", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
LỜI MỞ ĐẦU
	Hiện nay chương trình học tiếng anh của chúng ta đang dần theo xu hướng hiện đại hóa, tiếp cận nền tri thức tiên tiến của thế giới. Thực tế đó đã tác động mạnh mẽ đến cách thức học tập ngày một hiện đại của chúng ta. Và nhằm đáp ứng nhu cầu học tiếng anh hiện đại của tất cả các em học sinh đang theo học chương trình mới của bộ giáo dục, chúng tôi đã dành nhiều thời gian và tâm sức biên soạn bộ sách Bài tập Tiếng Anh này với hy vọng mang lại cho các em những kiến thức bổ ích và quan trọng nhất.
	Cuốn sách được chia thành các đơn vị bài học. Mỗi đơn vị bài học đều bám sát chương trình mới của bộ giáo dục. Trong mỗi bài học chúng tôi đều có chia ra thành các đơn vị kiến thức như sau để học sinh dễ dàng tiếp thu.
	Phần I: PHONICS. Trong phần này chúng tôi tập trung rèn luyện cách phát âm các âm tiết quan trọng để các em có thể phát âm tiếng anh một cách chính xác như người bản ngữ.
	Phần II: VOCABULARY. Trong phần này cung cấp cho các em không chỉ các từ mới trong bài học mà còn các từ vựng có liên quan đến chủ điểm của bài học để các em có thể làm phong phú hơn và nâng cao vốn từ vựng của mình.
	Phần III: GRAMMAR. Ngữ pháp là trọng tâm căn bản xuyên suốt quá trình học tập của các em đặc biệt là trong những năm học bậc phổ thông. Do vậy chúng tôi tập trung nhiều kiến thức trong phần này để giúp các em hoàn thiện hệ thống ngữ pháp của mình một cách hoàn hảo nhất.
	Phần IV: READING. Trong phần này các em sẽ luyện tập với việc đọc hiểu văn bản, một kỹ năng rất quan trọng trong học tập của các em và đặc biệt trong kỳ thi Trung học Phổ thông Quốc gia sắp tới của các em.
	Phần IV: SPEAKING. Trong phần này các em sẽ luyện tập thực hành kỹ năng nói tiếng anh. Có thể nổi kỹ năng nói là kỹ năng không thể thiếu trong việc học tiếng anh ngày nay của các em. Chúng tôi hy vọng phần nói này sẽ là công cụ tốt nhất cho các em trong việc hoàn thiện các kỹ năng nói tiếng anh của mình.
	Phần V: WRITING. Trong phần này chúng tôi đã thiết kế các dạng bài luyện viết nhằm giúp các em hoàn thiện kỹ năng khó nhất và cũng rất quan trọng của việc học tiếng anh. Đó là kỹ năng viết. Đây cũng là một phần đặc biệt quan trọng trong quá trình học tập và thi cử của các em.
	Các bài tập đều được biên soạn rất công phu, kỹ lưỡng và tâm huyết bởi các thủ khoa đại học của trường Đại học Sư Phạm Hà Nội, Đại học Ngoại Ngữ - Đại học quốc gia Hà Nội và các thầy cô đang trực tiếp đứng lóp tại các trường có uy tín trên khắp đất nước Việt Nam. Tuy vậy trong quá trình biên soạn có lẽ sẽ vẫn còn những thiếu sót không thể tránh khỏi. Chúng tôi mong muốn được lắng nghe những ý kiến góp ý chân thành nhất của các bạn để lần xuất bản sau cuốn sách sẽ đầy đủ hơn, ý nghĩa hơn. Trân trọng cảm ơn tất cả quý độc giả, các em học sinh, các quý thầy cô cùng các bạn đồng nghiệp đã giúp chúng tôi hoàn thành tác phẩm quý báu này! Trân Trọng.
Đại diện nhóm biên soạn
	Đại Lợi
UNIT 1: FAMILY LIFE
A.	PHONETICS
1.	Put these words into the correct column. Then pronoun the words exactly.
	trace	trendy	bright	break
	tree	brick	train	crimp
	broom	crime	treat	crown
	crack	brain	cream
/tr/
/br/
/kr/
II.	VOCABULARY
1.	Look at the picture and write the correct phrase under each picture. (There are 4 unnecessary phrases)
prepare lunch
take out rubbish
clean the floor
cook
wash dish
do the heavy things
fold clothes
do the gardening
make the bed
mown the lawn
do the laundry
shop for groceries
1. 	
2. 	
3. 	
4. 	
5. 	
6. 	
7. 	
8. 	
2.	Match a verb with a noun to make a phrase verb. Then write your answers in the box.
No.
Verb
Opt.
Noun
1
sweep
A
for groceries
2
shop
B
breakfast
3
be responsible
C
toys
4
prepare
E
the floor
5
do
F
the car
6
pick up
G
for finance
7
wash
H
the dog
8
walk
I
the heavy things
	Your answer:
1. 
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
3.	Make a phrase with each phrase verb in 2.
1.	sweep the floor: 	
2.	shop for groceries: 	
3.	be responsible for finance: 	
4.	prepare breakfast: 	
5.	do the heavy things: 	
6.	pick up toys: 	
7.	wash the car: 	
8.	walk the dog: 	
II.	GRAMMAR
I.	Put the verb in the correct form, present simple or present progressive.
1.	Sit down! A strange dog (run)	 to you.
2.	My mom often (buy)	 meat from the butcher’s.
3.	My brothers (not/ drink)	 coffee at the moment. 
4.	Look! Those people (climb)	 the mountain so fast.
5.	That girl (cry)	 loudly in the party now.
6.	These students always (wear)	 warm clothes in summer.
7.	What (you/ do)	 in the kitchen?
8.	I never (eat)	 potatoes.
9.	The 203 bus (set off)	 every fifteen minutes.
10.	Tonight we (not/ go)	 aren't going are not going to our teacher’s wedding party.
II.	Put the verb in the correct form, present simple or present progressive.
1.	A:	What 	! (you/ do)?
	B:	I 	(write) to my parents. I 	(write) to them every weekend.
2.	A:	Look, it 	(snow).
	B:	It’s beautiful! This is the first time I’ve ever seen snow. It 	(not snow) in my country.
3.	A:	Oh, that’s Adrian. He’s new here.
	B:	Really? Where 	(he/ live)? 	(you/ know)?
	A:	Yes. He 	(live) in Milan, but now he	(stay) with his aunt on Shirley Road.
4.	A:	What time 	(you/ usually/ finish) work?
	B:	Normally I 	(finish) work at five o’clock, but this week I 	(work) until six to earn a bit more money.
5.	A:	How 	(you/ travel) to work?
	B:	I haven’t got a car at the moment, so I 	(go) to work on the bus this week. Usually I 	(drive) to work.
6.	A:	I think we’re going the wrong way.
	B:	I don’t think so. The sun 	(rise) in the east, remember. It’s behind us, so we 	(travel) west.
7.	A: 	(you/ look) for someone?
	B:	Yes, I 	(need) to speak to Neil. Is he in?
	A:	Yes, but I 	(think) he’s busy. He 	(talk) to the boss at the moment.
8.	A:	I 	(want) a new computer. I 	(save) up to buy one.
	B:	But computers 	(cost) so much money. What’s wrong with the one we’ve got?
	A:	It 	(get) out of date now.
9.	A:	Your new dress 	(look) very nice.
	B:	Thank you. The trouble is it 	(not/ fit) properly. I 	(not/ know) why I bought them, really.
10.	A:	What 	(you/ do)?
	B: I 	(taste) the sauce. It 	(taste) too salty.
III.	Put the verb in the correct form, present simple or present progressive.
It (0. be) is Sunday evening and my friends and I (1. be)	 at Jane's birthday party. Jane (2. wear)	 a beautiful long dress and (3. stand)	 next to her boyfriend. Some guests (4. drink)	 wine or beer in the comer of the room. Some of her relatives (5. dance)	 in the middle of the room. Most people (6. sit)	 on chairs, (7. enjoy)	 foods and (8. chat)	 with one another. We often (9. go)	 to our friends' birthday parties. We always (10. dress)	 well and (11. travel)	 by taxi. Parties never (12. make)	 us bored because we like them.
IV.	Complete the sentences by using either the present simple or the present progressive of the verbs in the box.
	bite	bleed	flow	rain	leave	grow
	belong	take	seem	shine	wake
1.	The River Nile 	 into the Mediterranean.
2.	This book is mine. That one 	 to Pierre.
3.	Look at Joan. She	 her fingernails. She must be nervous.
4.	We usually 	 vegetables in our garden.
5.	Let’s go out. It (not)	 now.
6.	Every morning, the sun 	 in my bedroom window and 	 me up.
7.	Jim is very untidy. He (always)	 his things all over the place.
8.	Ann 	 very happy at the moment.
9.	He’s a photographer. He 	 a lots of photos.
10.	Oh! What’s the matter with your hand? It 	.
V.	Complete these sentences, using the future simple or the present simple of the verbs in brackets.
1.	I 	(phone) you when I	(get)	 home from work.
2.	I want to see Margaret before she 	(go) out.
3.	We're going on holiday tomorrow. I 	(tell) you all about it when we 	(come) back.
4.	Brian looks very different now. When you 	(see) him again, you	 	(not/ recognize) him.
5.	We must do something soon before it	 	(be) too late.
6.	I don’t want to go out without you. I	(wait) until you 	(be) ready.
7.	Sue has applied for the job but she isn’t very well qualified for it. I 	(be) surprised if she 	(get) it.
8.	I’d like to play tennis tomorrow if the weather 	(be) nice.
9.	I’m going out now. If anybody 	(phone) me while I 	(be) out, can you take a message?
10.	It’s raining hard. We 	(get) wet if we 	 (go) out. As soon as it 	(stop) raining, we 	(leave).
VI.	Write in full sentences using the given words. (Use the present simple or present continuous)
1.	He/ often/ have/ breakfast/ late.
2.	You/ do/ the housework/ at the moment?
3.	I/ not/ go/ to school/ on weekends.
4.	John’s girlfriend/ wear/ a red T-shirt/ now.
5.	They/ like/ beer or wine?
6.	What/ he/ usually/ do/ at night?
7.	The teacher/ never/ lose/ his temper.
8.	Why/ you/ listen/ to music/ loudly/ now?
IV.	READING
1.	Read the passage and choose the best answer.
	Jean spent her first few years in Hooper and her family moved to Otsego early in her life. She was only ten when her father died unexpectedly, leaving her mother to raise and support their family alone. Her mother soon went to work outside the home to provide for the family, and Jean, being one of the oldest, had to help care for her younger siblings. Although she had much responsibility at home, Jean thoroughly enjoyed school and was an excellent student. She went on to graduate 10th in her class at Otsego High School in 1953.
	While still in high school, Jean met a young man named Charles "Chuck" Holly, at a dance in Alamo; and they were quite taken with each other. Over the next few years, their love for each other blossomed and they were married on February 24, 1953, while Jean was still in school. At the time, Chuck was serving his country in the military, and had come home on leave to marry his sweetheart. Unfortunately, shortly thereafter, he was sent overseas to serve in Korea for the next fifteen months.
	Upon his discharge, the couple settled into married life together in the Plainwell, Otsego area. To help make ends meet, Jean went to work at the collection bureau in Kalamazoo for a while, before taking a job at the cheese company in Otsego. In 1964, Chuck and Jean were overjoyed with the birth of their son, Chuck, who brought great joy into their lives. Jean remembered how her mother was always gone so much working after her father died and she did not want that for her son, so she left her job to devote herself to the role of a mother.
1.	Before Jean's father passed away, her mother used to	.
	a. work outside the home	b. be a housewife
	c. support the family alone	d. work as a secretary
2.	Which is not referred to Jean?
	a. She was a responsible girl.
	b. She never helped her mother with household chores.
	c. She often did well at school.
	d. She went to high school.
3.	Jean's husband was a 	.	
	a. teacher	b. dancer	c. soldier	d. servant
4.	Jean 	.
	a. served in the military	c. lived in Korea for fifteen months 
	c. had a daughter	d. got married when she was a student
5.	Which is not true about Jean?
	a. She disliked staying at home and taking care of her child.
	b. She worked outside the home before she had a child.
	c. She was very happy when she got a baby.
	d. She quit her job to look after her baby.
2.	Fill in each numbered blank with one suitable word or phrase.
	There are many reasons (41)	 taking regular time with our family is important:
It (42)	 a place to listen, teach, learn, and (43)	 ourselves freely and safely.
It provides (44)	 to discuss family joys, issues, and problems.
Family members can practice skills in a non-threatening (45)	.
Families are a (46)	 part of our society and the fabric of our communities – we spend (47)	 time together to get our feelings (48)	 belonging, our values, support and understanding.
It helps (49)	 family members together and feel safe in today's world where (50)	 can lead to family disintegration
1.	A. that	B. why	C. when	D. which
2.	A. creates	B. invents	C. develops	D. makes
3.	A. think	B. show	C. express	D. say
4.	A. opportunities	B. conditions	C. situations	D. circumstances
5.	A. air	B. nature	C. space	D. atmosphere	
6.	A. attractive	B. real	C. deep	D. basic
7.	A. a	B. an	C. the	D. no article
8.	A. in	B. of	C. on	D. for
9.	A. keep	B. keeping	C. kept	D. with keeping
10.	A. push	B. press	C. pressure	D. pull
V.	SPEAKING
1.	Make a list of household chores in your family.
LIST OF HOUSEHOLD CHORES
1. ....................................................
6. ....................................................
2. ....................................................
7. ....................................................
3. ....................................................
8. ....................................................
4. ....................................................
9. ....................................................
5. ....................................................
10. ..................................................
2.	Among these household chores, which do you like and which do you dislike? Tell the reason why you don’t like it. Report you answer in oral speech and record your talk.
LIKE
DISLIKE
Name of chore
Reason
Name of chore
Reason
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
IV.	WRITING
1.	List of household chores that each of your family member is responsible for.
Name of chore
Reason
Name of chore
Reason
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
................................
2. Write a short paragraph about housework sharing in your family.

Tài liệu đính kèm:

  • docxbai_tap_tieng_anh_10_unit_1_family_life.docx