Bài giảng Tiếng Anh Lớp 10 - Unit 14: World cup - Part C: Listening - Nguyễn Thị Ngừng

Bài giảng Tiếng Anh Lớp 10 - Unit 14: World cup - Part C: Listening - Nguyễn Thị Ngừng

By the end of the lesson, students will be able to achieve:

I. Knowledge:

 - Understand the monologue about the Pelé, the king of football.

 - Do the interactive exercises relating to the monologue.

II. Competence:

 General competence:

 Help students develop their self-study ability, problem-solving ability, IT ability, ability of logical thinking, and ability of using language.

 Specific competence:

 - Help students develop skills at listening for gist and detail

 - Help students develop reading, speaking and writing skills and use the vocabulary and knowledge gained in real life.

III. Attitude:

 Undertanding the importance of sports, especially football.

 

pptx 42 trang Hồng Thoan 24/10/2024 200
Bạn đang xem 20 trang mẫu của tài liệu "Bài giảng Tiếng Anh Lớp 10 - Unit 14: World cup - Part C: Listening - Nguyễn Thị Ngừng", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
CUỘC THI QUỐC GIA THIẾT KẾ BÀI GIẢNG E-LEARNING LẦN THỨ 4 
Tên bài dự thi: Unit 14: World cup Part C: Listening 
Môn: Tiếng Anh – lớp 10 
Giáo viên: Nguyễn Thị Ngừng 
Email: twinstar.hang@gmail.com 
Điện thoại: 0974.936.965 
Đơn vị công tác: Trường THPT Mỹ Hào 
Địa chỉ: Thị Trấn Bần Yên Nhân – Huyện Mỹ Hào – Tỉnh Hưng Yên 
Giấy phép dự thi: CC - BY - SA 
BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO QUỸ LAWRENCE S. TING 
CÁCH THAO TÁC VỚI CÁC BÀI TẬP TƯƠNG TÁC 
Đối với các gói bài tập trắc nghiệm, sau khi nghe nội dung và h ướng dẫn cách sử dụng, em nhấn chọn nút 
 để làm bài. 
Tại mỗi câu hỏi và bài tập sẽ có phần h ướng dẫn thao tác làm và kiểm tra kết quả. Sau khi làm bài, nhấn vào nút để kiểm tra sẽ có thông báo làm đúng hay sai, nếu xuất hiện thông báo làm lại thì nhấn vào nút 
 rồi lặp lại thao tác nh ư khi làm lần thứ nhất. 
Sau khi hoàn tất gói bài tập sẽ xuất hiện thông báo đ iểm và nhận xét, để xem lại kết quả đã làm ta nhấn nút Để học tiếp nhấn nút 	 để qua trang 
By the end of the lesson, students will be able to achieve: 
I. Knowledge: 
 - Understand the monologue about the Pelé, the king of football. 
 - Do the interactive exercises relating to the monologue. 
II. Competence: 
 General competence: 
 Help students develop their self-study ability, problem-solving ability, IT ability, ability of logical thinking, and ability of using language. 
 Specific competence: 
 - Help students develop skills at listening for gist and detail 
 - Help students develop reading, speaking and writing skills and use the vocabulary and knowledge gained in real life. 
III. Attitude: 
 Undertanding the importance of sports, especially football . 
THE AIMS OF THIS LESSON 
CONTENT OF THE LESON 
Check up 
Warm-up 
New lesson: 
I. Pre-listening 
Vocabulary 
II. While listening: 
II.1. Listen for gist and detail 
II. 2 Do interactive exercises 
III . Post listening: (Game) 
D. Further practice: 
Watch a video and practice speaking 
Do grammar exercise 
E . Real-life relation: 
F. Consolidation: 
 CHECK UP 
 WARM-UP 
Watch the following clip and choose the correct option 
Look at the following pictures and say “Who is who”? 
Pelé (Edson Arantes do Nascimento) – The king of football 
Unit12: World Cup 
Part c - Listening 
Pre-listening 
Listen and repeat 
[goul ‘skɔ:rə] 
 ['kiki η ] 
 ['hiərou] 
 [ri'taiəmənt] 
 [æm'bæsədə] 
 ['t∫æmpjən∫ip] 
Goal-scorer 
Kicking 
Hero 
Retirement 
Ambassador 
Championship 
Brazil 
Promote 
 [prə'mout] 
 [brə'zil] 
Listen and repeat 
[goul ‘skɔ:rə] 
 ['kiki η ] 
 ['hiərou] 
 [ri'taiəmənt] 
 [æm'bæsədə] 
 ['t∫æmpjən∫ip] 
Người ghi bàn 
Cú đá 
Anh hùng 
Sự nghỉ hưu 
Đai sứ/nhà ngoại giao 
Chức vô địch 
Goal-scorer 
Kicking 
Hero 
Retirement 
Ambassador 
Championship 
vocabulary 
Nước Bra-xin 
Brazil 
Thúc đẩy / Tăng cường 
Promote 
 [prə'mout] 
 [brə'zil] 
While-listening 
 Post listening 
 GAME 
 Further practice 
Do you watch football? 
Which team do you support? / What team do you support? 
Do you have any favourite player? 
Who is your favourite footballer? / Who is your favourite player? 
Who do you think will win the World Cup? / Who will win the World Cup? 
LISTEN AND REPEAT 
Do you watch football? 
Which team do you support? / What team do you support? 
Do you have any favourite player? 
Who is your favourite footballer? / Who is your favourite player? 
Who do you think will win the World Cup? / Who will win the World Cup? 
USEFUL LANGUAGE 
 Real-life relation 
 Health benefits of playing soccer 
	- increases aerobic capacity and cardiovascular health 
	- lowers body fat and improves muscle tone 
	- builds strength, flexibility and endurance 
	- increases muscle and bone strength 
 - improves health due to shifts between walking, running and sprinting . 
 Other benefits of soccer 
	- teaches coordination 
	- promotes teamwork and sharing 
 Consolidation 
career 
club 
position 
champion 
World cup 
nationality 
name 
Hoàng Văn Vân và cộng sự, 2006. Tiếng Anh 10. Hà Nội, Nhà xuất bản Giáo dục. 
Hoàng Văn Vân và cộng sự, 2006. Tiếng Anh 10 (sách giáo viên). Hà Nội, Nhà xuất bản Giáo dục. 
Diane Lasren and Freeman. Techniques and principles in language teaching. Oxford, Second edition. 
Đại học Sư phạm Hà Nội, 2016. Lồng ghép các kĩ năng trong giảng dạy Tiếng Anh. (Tài liệu bồi dưỡng thường xuyên năm 2016 dành cho giáo viên THPT- GDTX tỉnh Hưng Yên). 
Tranh ảnh, File âm thanh, video clip (Mạng Internet) 
Phần mềm thiết kế bài giảng Ispring Suite 7 Violet 1.9 
Microsoft Power point presentation 2013 
TÀI LIỆU THAM KHẢO 

Tài liệu đính kèm:

  • pptxbai_giang_tieng_anh_lop_10_unit_14_world_cup_part_c_listenin.pptx
  • docxTHUYETMINH.DOC.docx
  • docxTÊN CÁC SLICE BÀI WORLD CUP.docx
  • docKhac phuc loi chay bai giang va tro choi tailieu.doc
  • docxGoal scorer.docx
  • docxBìa Chị Ngừng.docx
  • docxBẢN THUYẾT TRÌNH bài WORLD CUP.docx